onsdag 10 april 2013

Soliga dagar

Känner att jag är lite trött på solen nu. Det är som att den ständigt strålande solen får blodet att koka och jag blir liksom rastlös och kan inte riktigt slappna av. Tycker att det kunde vara skönt med lite molnighet och regn så att det äntligen blir lite ordning på torpet. Men åker till Dublin på fredag och där får det gärna vara sol (dock tvivlar jag på det)!

Ikväll blir det bokcirkel på jobbet, vi ska äta indiskt och diskutera Shantaram. Måste motvilligt erkänna att jag inte har läst ut hela ännu. Inte helt okej... Men ibland får jag liksom för mig att jag ska "spara" på böcker om jag tycker att dom verkar extra bra. Jag liksom spar dom till ett senare, lite mer speciellt tillfälle och helt plötsligt är det för sent. Himla märkligt beteende. Nåväl, får krypa till korset under kvällens bokträff (som jag för övrigt håller i, därmed blir det lite extra pinsamt).

5 kommentarer:

  1. Fast det där kan jag känna igen lite grann. Alltså med att spara böcker till speciella tillfällen. (Fast inte så att det blir för sent.) Hoppas det går bra ändå trots att du inte hunnit färdigt. Lite trist ifall nån avslöjar nåt förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var beredd på avslöjanden, det får man räkna med när man inte har läst ut boken ;)

      Radera
  2. Jag känner igen det där med att "spara" bra böcker. I och för sig börjar jag nog på dem men när jag inte vill att de ska ta slut läser jag väldigt sakta i slutet...
    Dublin är en av mina favoritstäder, även fast det ofta regnar där! Lyllos dig som ska åka dit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Jag har aldrig vart i Dublin så det känns himla spännande :)

      Radera
  3. Hur gick det då?
    Blev det "Min... hund åt upp boken... och sen fick vi åka till veterinären och satt där hela kvällen... Typ."

    SvaraRadera