fredag 26 april 2013

Allt handlar om utseende

Alltså den här bloggens look är ju under all kritik, det inser jag. Har tänkt att ta tag i det men har liksom inte riktigt haft tid (har lagt ner den tiden på att skriva blogginlägg istället). Den ser ut precis som vad den är - ett halvhjärtat försök att ordna en snygg blogg. Känns som att man antingen kan lägga ner lite energi på den eller helt enkelt bara strunta i det och en vanlig standardlook. Med det sagt så lovar jag att göra bloggen lite finare och mer läsvänlig ;).

Ikväll var det tänkt att det skulle bli en galen skrivarkväll. Har tackat nej till alla fredagsaktiviteter och bestämde mig för att bara stanna hemma med mitt dokument som sällskap. Men... kvällen bara går! Tvättkorgen var överfull och lägenheten såg ut som ett slagfält, särskilt efter att pojkvännen har vänt upp och ner på allt för att leta efter snowboardkläder inför helgens svensexa i Åre. Och sen hade han bråttom iväg. Så jag har plockat och tvättat. Tvättat hela kvällen. Medan han är på väg till Åre för svensexa. Så galet jämställt.

Men jag ska inte klaga, kvällen är inte slut än och jag ska banne mig få till åtminstone två redigerartimmar.

Kom förresten på ett nytt uppslag till manus igår, en helt annan typ av genre än det jag har skrivit förut. Började till och med att skriva lite. Känns spännande... :)

6 kommentarer:

  1. Spännande med en ny genre. Det är alltid intressant (och nyttigt tror jag) att utforska nya sidor i sitt skrivande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tror jag också. Och så är det kul att få pröva något nytt.

      Radera
  2. Jag har lärt mej blunda rätt bra för tvätt och sånt. Det finns bara inte. Eller snarast så finns det inte förrän jag behöver en paus. Alltså så att jag skriver först och kan få tillstånd att tvätta sen. Jag kom nämligen fram till att belöningssystemet kunde vändas på. Skriva (jobba) först och sen får man ordna grejer.

    Låter kul med nytt uppslag, hoppas det växer och blir bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah... smart. Den ska jag börja med. Som en kompis till mig sa en gång: man börjar med att göra alla roliga saker för då finns det bara tråkiga saker kvar att göra sen.

      Radera
  3. Innehållet är ändå viktigast och det gillar jag! Spännande med den nya idén. Hoppas på att höra allt om den på onsdag och kanske läsa smakprov på nuvarande manuset. För visst kör vi skrivdejt då? Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kör vi skrivardejt! Längtar!!

      Radera