måndag 8 april 2013

Busy, busy...

Helgen har gått i ett och därmed inget bloggande. Fredagen var det massa fix inför middag och förfest med några vänner. Det blev riktigt lyckat och jag var hemma först halv sex på morgonen (efter regelrätt avslut på Donken). Det var längesen jag var ute ordentligt och det känns som att jag behövde få det hela ur systemet. Var längesen jag fick supa bort några hjärnceller och kände att jag nog hade samlat på mig för många nu på sistone.

Lördagen var inte så mycket full fart, mest horisontellt läge. Men det blev trots allt en kort utflykt med pojkvännen till Drottningholm och Bromma i för en kort promenix i den icke särskilt värmande solen. Sen tittade jag på när han packade ner grejer (vi ska ju bli sambos nu inom kort), samt passade på att sova lite medan han jobbade och så blev det hämtmat och långfilm, med betoning på lång, (3 h 50 min maffiafilm). En fantastisk bakislördag med andra ord!

I söndags blev det brunch hemma hos en kompis, ihopsättning av garderob (agerade främst åskådare) och fika med pv:s föräldrar och massa annat fix - tvätt, städning och annat. Söndagen toppades av ett spontanbesök av Johanna och hennes Melker! Vi snackade lite allt möjligt, ändå mest skrivande och Melker var, som vanligt, på himla charmerande humör och jag fick s¨mycket energi av vår spontana dejt! Vi planerade skrivarvåren tillsammans och jag tror att det kommer bli bra det här, kanske den bästa våren nånsin.

Så, skrivarvåren kan börja! Redan ikväll kanske, ska försöka få in ett ordentligt pass då.

Trevlig måndag allihop!

6 kommentarer:

  1. Ja tack till skrivarvåren. Och av nån anledning har jag inga problem med skriv-delen av ordet men undrar hur det går med våren, den verkar ganska vit. Åtminstone hos mig.

    SvaraRadera
  2. Trevlig måndag du med. och jaa, skrivvåren, nu är vi redo! Spännande med samboskap. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, himla spännande :). Känns himla bra just nu och det blir nog en rejäl prövning på 45 kvm ;).

      Radera
  3. Jag blev också pepp som alltid! Melker har just somnat o Staffan är i klätterhallen. Bäst att sätta mig nu. NU. Vi hörs!! Kram

    SvaraRadera