onsdag 10 april 2013

Färdigläst

Nu har jag för övrigt läst klart Var är du Bernadette? och kan ge en avslutande recension:

Den är rolig, fartfylld och stundtals också väldigt spännande men jag kan tycka att det är lite knepigt ibland att läsa en bok där man har svårt för att sympatisera med en av huvudpersonerna och när det är svårt att förstå personens handlande (det är alltså mamman i romanen jag menar, Bernadette). Det funkar ju bara när huvudpersonen i fråga är uppenbart osympatisk, som exempelvis J-B Grenouille i Parfymen, som ju faktiskt är en mördare och rent genom är otrevlig och som man förstås inte sympatiserar med whatsoever.

I övrigt var den definitivt läsvärd och det var dessutom himla kul dessutom att läsa en annorlunda berättad roman.

Förresten så har jag fått boken genom Booked, kan verkligen rekommendera Booked :)

2 kommentarer:

  1. Parfymen är en av mina stora favoriter. Lånar den sedan några år av svärmor. Den står fortfarande kvar i min bokhylla och jag bläddrar faktiskt i den ibland för att inspireras.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Parfymen är ruskigt bra, med betoning på ruskigt ;)

      Radera