tisdag 2 april 2013

Skrivardejt

Söndagen spenderades med Johanna för lite skrivande. Vi åt brunch och snackade skrivande, familjer, påsken, förhållanden (men mest skrivande förstås). Så himla mysigt! Vi kollade även genom Dan Wells skrivarföreläsningar på youtube, kan verkligen rekommendera dom. Hade tänkt anamma den där sjupunktslistan, både för det här manuset för att se om man kan stuva om lite men också för framtida manus.

Skrivardejten avslutades med eget skrivande och det kändes precis som om vi hade en liten egen skrivarkurs med föreläsning (videobaserad sådan men ändå) och allt.

Dessvärre så avslutade jag den här brunchen precis som förra helgens brunch med en hejdundrande migrän, väldigt märkligt. Anar ett mönster och det är våfflorna. Och stark sol. Två av de saker jag gillar allra mest... Så det blev inte så mycket skrivande igår och nu ligger jag efter.. Har fortfarande slutet kvar. Jaja, jag får kämpa på helt enkelt.

Lägger ut bild på min egen brunch, tycker att jag hade fixat fint ;)

 

4 kommentarer:

  1. Det var så fint ordnat Heléne, alltihop! En riktig lyxsöndag i ditt mysiga hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så kul att ha dig här!! Ser fram emot att få se din skrivarlya nästa gång :)

      Radera
  2. Svar
    1. Tack!!! I helgen måste det bli av. Slutet alltså.

      Radera