torsdag 18 april 2013

Icke-skrivandets vånda

Frustrationen över mitt icke-skrivande har nu nått sin gräns. Är så fruktansvärt arg på mig själv för att jag inte få ändan ur vagnen.

I förrgår hade jag tänkt mig åtminstone två timmars skrivande på kvällen men vet ni vad jag gjorde istället? Jag plöjde första säsongen av Geordie Shore. Geordie Shore! För er som inte vet vad Geordie Shore är för något så är det en reality show som handlar  om ett gäng ungdomar från Newcastle - alla något mer orangea än genomsnittsengelsmannen (pga överdos av brun-utan-sol), med alldeles för lite kläder (killarna går helst runt med bara överkroppar och tjejerna med alldeles för små kläder) och med en viss fäbless för festande och att ha sex med vem som helst. En slags dokumentation över mänsklighetens förfall. Men (måste jag erkänna) fantastiskt underhållande, reality-tv när det är som bäst. Och pojkvännen ska dessutom börja jobba på MTV så man kan säga att jag har en giltig ursäkt för tisdagkvällens frossande i reality-tv.

Igår blev det i vart fall ett par timmar framför mitt dokument, men jag kom inte direkt längre fram i berättelsen utan större delen av tiden gick åt till att gå tillbaka, ordna till, fixa beskrivningar och ändra lite så att det skulle stämma överens med slutscenen. Tänker att jag "kände" lite på texten igår och att det kommer gå lättare att skriva vidare nästa gång. Startsträckan är bara extra lång just nu.

Geordies

2 kommentarer:

  1. Har inte heller skrivit nåt idag. Känns frustrerande. Och nu är jag för trött. Men imorgon. Hoppas jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det bättre att bara strunta i det då och helt enkelt gå och lägga sig och hoppas på en bättre dag imorn :)

      Radera