torsdag 4 april 2013

En sån där dag

Det är sån där dag när jag absolut inte vill vara på kontoret. Hade gärna tagit en lite längre sovmorgon, ätit en lång frukost framför Nyhetsmorgon, kanske tagit en skön promenad i solen och sen bara ägnat mig åt skrivandet.

Har blivit dåligt med skrivande de här dagarna. Hade tänkt mig ett kortare pass igår kväll efter träningen men när jag gick hem efter spinningpasset, glad i hågen och desperat efter en dusch, slog det mig (ungefär 20 meter från min port) att jag nog inte hade lagt ner nycklarna innan jag gick hemifrån på morgonen. Pojkvännen spelade innebandy så jag fick gå hem till en snäll vän och hänga där, vilket ju var mysigt det också (särskilt eftersom hon är mammaledig och har tid för shopping och visade upp alla sina senaste fynd) men var hemma igen först vid tio-tiden så det blev inget skrivande för mig L.

Lite frustrerande eftersom jag inser att ju längre tid jag är borta från texten desto svårare är det för mig att komma igång igen. På plussidan är i alla fall att jag kommer att ha ett par veckor ledigt mellan jobben i maj och då tänker jag att jag kan skriva på heltid. Kan ju låtsas att jag får betalt för att skriva.
 
Känner att den här dagen blir en dag full av treats... för att hålla motivationen uppe:
 

2 kommentarer:

  1. I och för sig kul att träffa kompis, men frustrernande att inte få skriva. Kan vara bra att alltid ha med penna och anteckningbok, i värsta fall kan man sätta sig och skriva lite kring det man skriver på. Det brukar jag göra såna dagar jag vet att jag inte kommer att kunna sitta ner och skriva på riktigt. Då har jag ändå skrivit nåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker ju ha med mig block och penna men glömmer alltid i nån väska när jag byter till en annan väska (vilket händer rätt ofta). Men skriver ner en del tankar och idéer i mobilen och mailar till mig själv. Funkar rätt bra faktiskt :)

      Radera