tisdag 23 april 2013

Omskrivning


Nu börjar omskrivningen! Förutom att jag är lite orolig över att jag kommer att förfäras över den bristande kvaliteten i min text så är jag faktiskt riktigt pepp på omskrivning. Något jag har funderat över med det hela är strukturen. I vid bemärkelse – både strukturen vad gäller själva romanen och strukturen när det kommer till strukturen – hur jag ska planera min struktur alltså.
 
Funderar på en slags pärmlösning, att ha ett register och varje flik motsvarar då ett kapitel. Så kan jag sätta in ett papper för varje kapitel där man grovt skissar upp vad respektive kapitel handlar om, vilka personer som förekommer, vilka intriger som förekommer, etc. Tänker att det blir lättare att se saker och ting då, exempelvis om någon person förekommer för lite och bör tas bort eller om någon handling känns onödig.

 

6 kommentarer:

  1. Heja dig!!! Vad kul att du har kommit så långt! Jag tror det sätt du beskriver blir jättebra, som du säger är det bra att få översikt på ett lättöverskådligt sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänker att jag gillar pärmar. Dessvärre är jag inte alltid så bra på att följa planen, brukar spåra i slutändan ändå ;)

      Radera
  2. Finfint! Du verkar ha en bra plan på hur du vill jobba. Kör hårt på det! Sen får man ju revidera sina planer, vid behov.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har en plan och den kommer säkerligen att behöva revideras allt eftersom ;)

      Radera
  3. Planer är bra.

    Heja, heja, heja!!

    SvaraRadera