söndag 31 mars 2013

Skrivfri afton

Påskafton blev det inget skrivet. Det var mer fokus på den sociala biten och dessutom har jag kommit till slutet (slutet!!!) av berättelsen och är inte helt säker ännu på vad som ska hända exakt och tog därför en liten paus för läsande och umgänge med pojkvännens familj.

Men någon superidé om vad som ska hända har tyvärr inte kommit till mig under gårdagen/natten och jag får nog bara sätta mig ner och skriva och se vad som händer. Ibland kommer ju de bästa idéerna när man sitter vid tangentbordet.

Fortsatt glad påsk allihop!!

7 kommentarer:

  1. Själv skrev jag. Idag sitter jag mest och stirrar på skärmen.

    SvaraRadera
  2. Du får gärna ta bort den besvärliga ordverifieringen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet, den är sjukt jobbig... Har bara inte tagit mig för att göra det än, vet inte hur man gör riktigt. Men nu ska jag göra slag i saken och fundera ut hur ;)

      Radera
  3. Heja dig! Sluten är alltid roliga att skriva tycker jag. :)) det blir säkert jättebra. ps vad är det för genre du skriver? är det en vuxenbok eller ungdoms?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag hoppas att det blir bra. Ska ta tag i mig själv nu :)
      Det är en vuxenbok, är det tänkt i alla fall :)

      Radera
  4. Man behöver vara social också. Dessutom brukar saker och ting fixa sig både vid tangentbord och medan man umgås med folk. Många gånger som jag bara avbryter mig och skriver ner nåt jag funderat utan att ta hänsyn till umgänget...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, sant. Ibland måste man vila hjärnan lite med sociala grejer. Jag har dock en tendens till att ägna alltför mycket tid till sociala aktiviteter..

      Radera