onsdag 13 mars 2013

Mycket på schemat

Kände viss frustration igår kväll när jag tycker att hela dagen har gått och jag har fått noll gjort. Hann bara skriva litegrann igår kväll fast jag trodde att jag skulle hinna så mycket mer. Så jag började fundera lite på vad problemet egentligen är - är jag väldigt ineffektiv om dagarna/kvällarna? Sen tänkte jag efter lite, kunde sammanfatta dagen enligt följande:

1 timmes promenad (till och från jobbet)
1,5 timmes lunchträning
8 timmars jobb
Efter jobbet:
- Handlade
- Lagade middag
- Tvättade (fyra maskiner)
- Såg ett avsnitt av Sex and the City (till middagen)
- Försökte umgås med pojkvännen samtidigt som jag åt, tvättade och såg på SATC
- Skrev

Ja, ganska gediget schema ändå. Och så idag:

- Halvtimmes promenad till frukostdejt
- Frukost med kompis
- Jobb
- Lunchträning med annan kompis
- Jobb
- Te med mormor
- Middag med två andra kompisar.

Det här kommer ju inte hålla i längden. Börjar inse det. Men i helgen ska vi till pojkvännens föräldrars landställe. Då ska jag skriva och skriva och skriva.. Och dricka ett glas vin eller två (eller kanske sju). Ta en löptur kanske.

2 kommentarer:

  1. Men du har ju skrivit. Det står där på listan. Det är alltså inte noll och intet med det. Plus att du har planerat när du ska skriva mer. För att inte tala om att du skriver på blogg. Det är också att skriva. Bra jobbat alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh.. vad snäll du är! Tack för de uppmuntrande orden och det är sant. Skriva på bloggen är också att skriva :)

      Radera