söndag 17 mars 2013

Dagens skrivpass

Trots att gårdagens skrivpass kändes bra så lämnade det kanske lite att önska. Hade velat få ner fler ord. Men känner ändå att skrivandet flyter på bra och att jag kommer framåt, bättre än ingenting.

Läsningen gick bra igår i alla fall, läste ut Mörk Jord av Belinda Bauer. Ruskigt bra, med betoning på ruskigt. Hua vad läskig den var. Men väldigt välskriven. Såg att översättningen hade vunnit något slags pris också och jag kan bara hålla med, översättningen var riktigt bra, kändes som att det var originalspråk. Något jag vidare måste tänka på när jag skriver är att ibland korta ner mina beskrivningar. Allt måste inte vara utförligt beskrivet, tror det kan bli lite långrandigt då. Ibland blir det mer effektfullt med korta beskrivningar - av ett landskap, av något personen gör, hur personen ser ut. Måste säga att Bauer var mycket bra på detta och det är ju bara att ta efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar