torsdag 28 mars 2013

Påskskriveri

Har varit ledig idag och bara haft det härligt. Helgen spenderas återigen på landet och vi åkte från stan tidigt imorse. Det har varit en del att ordna med men halva eftermiddagen spenderades med kaffe och läsning i solen så sjukt härligt att vårsolen har börjat värma lite!!!

Efter en förvisso ganska härlig gårdag men helt utan skrivande (förutom den obligatoriska morgonkvarten) har det i vart fall blivit ett par timmars skrivande idag. Nu är det ganska tyst i huset och pojkvännen ligger här och snarkar bredvid och jag känner för första gången på några dagar en slags ro för att skriva (det måste va dom rytmiska, högljudda snarkningarna) så jag tänkte ta tillfället i akt för lite kvällsskrivning.

Annars hade jag tänkt spendera större delen av påskhelgen för skrivande. Är nu i slutet av berättelsen och jag känner att jag behöver lite mer koncentrerat skrivande för att kunna få den rätta stämningen. Jag har ju skrivit på den här berättelsen ganska länge nu och det var en kompis som påpekade det, att det måste vara kul att se sen hur texten ändrar sig, alltså hur sättet jag skriver på ändrar sig från början till slut. Och det är faktiskt sant, det ska bli himla intressant att se när jag påbörjar redigeringen om det är någon skillnad mellan olika perioder då jag har skrivit. Hade ju tänkt påbörja omskrivningen av manuset så fort jag är klar - alltså på måndag (om allt går enligt planerna).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar