söndag 24 mars 2013

Efter en skrivpaus

Fredag blev det jobb, sedan köttfondue, vin, tårta och prosecco med vänner (=inget skrivande). Igår spenderades dagen med långbrunch med gammal vän med tre timmars efterföljande våffelkoma, gos och lek med brorsson, skvaller med mamma och fika med mormor. Kvällen avslutades med en dundrande migrän och efter ett glas vatten och alvedon gick jag till sängs klockan tio. Kul. Not.

Hade tänkt sitta hela kvällen med tända ljus, ett glas rödvin och frenetiskt skrivande. Det känns nämligen som att jag har fått så mycket inspiration och saker att lägga i skrivarförrådet efter att jag har sträckläst The fault in our stars (mitt exemplar är sönderlappat med röda lappar - allt förtjänades ju att lappas) och som nu kunde plockas fram men inget skrivande för min del. Tycker liksom att lördagkvällar är lite heliga, antingen för skrivande eller annat mys och det känns så bortkastat när man mår dåligt och måste gå och lägga sig tidigt.

Men, men idag är det söndag och huvudvärken är faktiskt borta. Så efter flera koppar kaffe och en promenad i solen blev det faktiskt en del skrivande av. Känns himla bra.

Word!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar