söndag 10 mars 2013

När det känns skitdåligt

Just nu är jag inte särskilt imponerad av min text och mitt skrivande. Jag kommer in i såna här perioder med jämna mellanrum (ungefär varannan gång jag skriver) då allt bara känns extremt jävla skitdåligt. Meningarna förblir liksom oavslutade eftersom jag inte hittar orden, texten blir ytlig och har inte ens en gnutta känsla. När det känns såhär börjar jag också ifrågasätta mitt manus i stort, hela storyn och idén. Inte så peppande för självförtroendet. Funderar då och då på att lägga det här manuset åt sidan och bara börja om på något annat men det är något i mig som måste ut. Jag måste få den här historien skriven. Jag har ju allt inom mig och vet ju vad som ska hända, det gäller bara att få ner orden på ett bra sätt.

Tänker att jag bara skriver klart nu så att allt finns där. Det får bli som det blir, liksom. Sedan får jag gå genom texten, mening för mening, ord för ord och rätta till allt det där som känns så dåligt. Det är väl också ett sätt att skriva en roman på? Varje mening och varje scen måste ju inte vara perfekt från början tänker jag. Jag vet ju inte för jag har ju aldrig skrivit en roman tidigare, det här är den första. Men alla har ju sitt sätt att skriva på och jag hoppas att det här är mitt sätt att till skriva och till slut få till en roman som kommer att kännas fulländad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar