torsdag 14 mars 2013

Helgen närmar sig...

...och långa skrivpass med den. Mina skrivpass den här veckan har blivit något hattiga men jag har i alla fall skrivit en rad eller två. Det blir ju landet i helgen och då ska jag tokskriva. Ska försöka sätta mig in i den sista delen nu och skriva som bara den, tänker att det är bra att skriva det mesta i ett svep så att det blir mer spännande också för mig.

Har kommit på en ny trevlig rutin - jag ska skriva minst en kvart varje morgon. Innan frukosten och innan allt stök. Vissa människor gör yoga-övningar, en del ligger i sängen och läser tidningen, jag skriver. Så ska det bli, tänker att man får en bra start på dagen och då har man i vart fall alltid skrivit några ord. Började så imorse och det kändes riktigt härligt att få ha skrivit några rader i alla fall och så får jag mersmak inför helgens mastodont-skrivpass.
Idag blir det tidig hemgång för restaurangbesök med pojkvännen på Farang, hans försenade födelsedagsmiddag. Torsdagslyx!

Trevlig skrivartorsdag allihop!

4 kommentarer:

  1. Låter jätteskönt att komma ut på landet. Önskar dig en kreativ skrivhelg med många nya ord!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :). många nya ord är målet för helgen :)

      Radera
  2. Mastodontskriva låter fint. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja mastodontskriva är nåt konstigt ord jag hittat på själv ;). Tack, tack!

      Radera