måndag 11 mars 2013

Georges självdisciplin

I säsongens första Babel berättade Elizabet George lite om sin självdisciplin och skrivande. Hon går tydligen upp übertidigt varje morgon (tror det var 04.30) för lite motion och sedan skrivande. Försökte anamma hennes disciplin denna morgon, var inte vaken 04.30 men gick i alla fall upp klockan sex för en kortare power walk, frukost och sedan en timmes skrivande. Då har man faktiskt hunnit ganska mycket innan jobbet. Skrivandet gick helt ok, det brukar gå rätt bra på morgonen av någon anledning. Men nu måste jag skynda iväg till jobbet.

 
Ha en trevlig dag!!

2 kommentarer:

  1. Ibland brukar jag försöka mig på det där också. Men jag är inte värst morgonpigg. Trots att jag skriver bäst på förmiddagar.

    SvaraRadera
  2. Ibland är det bara lyxigt att få gå upp tidigt till skrivande men många gånger sover man hellre ;).

    SvaraRadera