måndag 1 juli 2013

skriva om och skriva om

Den här omskrivningen är inte att leka med. Vet dessutom redan nu att jag kommer att få skriva om ännu mer i andra omgången, lägga till och dra bort. Det är en del lösa trådar som måste bindas ihop och jag kommer nog att få skriva om en hel del.

Måste dessutom lägga till mer känsla - min huvudkaraktär är inte helt klockren ännu, hon måste få lite mer spännande personlighet. Men det måste också vara ett sätt att skriva på - att först sätta stommen och sen lägga till det "fluffiga"?

3 kommentarer:

  1. Man tror alltid "Nu redigerar jag om för sista gången".
    Men så är det aldrig...

    SvaraRadera
  2. Så gör jag med. Skriver stommen först och bygger ut sedan. I första vändan är det mest plotten, de flesta beskrivningarna och andra detaljer kommer senare. Jag kan liksom inte sitta och förlusta mig i beskrivningar när jag försöker fånga essensen i en scen innan bubblan spricker...

    SvaraRadera
  3. Precis. Först hasplar man ur sig allt och sen gör man det invecklat för både sig själv och karaktären. Ju värre dess bättre.

    SvaraRadera