fredag 12 juli 2013

Dagarna som gått

Den här veckan har varit riktigt härlig. Känner att jag börjar komma in i strukturen och uppgifterna på jobbet och för första gången på kanske två år känner jag att jag verkligen gillar mitt jobb! Jag har roliga arbetsuppgifter och jag kan gå tidigt om jag vill och äntligen har jag tid och energi till att göra andra saker efter jobbet. Den här veckan har jag hunnit med en kopp kaffe hos mormor där vi avhandlade olika böcker vi läst, Harlequin-romaner och Game of thrones. Jag har hunnit med balkonghäng med kompisar, en helkväll med mina brorssöner, bokträff och hemmamys.  Tänk att kunna ha ett sånt här liv, känns helt fantastiskt.

Trots att det har varit intensiva dagar på jobbet har jag inte känt mig sådär utpumpad och energilös som jag har varit tidigare utan glad. Och jag har haft energi att skriva! Kände igår att jag kom över några jobbiga trösklar i mitt omredigerande. Mina karaktärer lärde känna varandra mer och blev lite mer personliga med varandra och det kändes som att dom blev personliga med varandra på ett trovärdigt sätt (hoppas jag).

Det här med Harlequin-romaner förresten, är lite sugen på att läsa någon. Enligt mormor är dom riktiga bladvändare och jag tänker att jag behöver lite inspiration för att kunna skriva romantik. Nu är kanske inte Harlequin dom bäst skrivna böckerna (eller jag vet iofs inte, har inte läst någon) men dom är ju populära så något måste dom ju ha.

Nu blir det lite mer redigerande innan läggdags och imorn är det första dagen på semestern.

Nattinatt!

2 kommentarer:

  1. Låter bra med att ha hitttat rätt rytm i jobbet, så att det går att kombinera med livet i stort. Mycket trevligare då, om man hinner med helt enkelt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, känns som att jag har ett liv igen. Har redan planerat in så mycket roliga saker inför hösten som har med skrivandet och läsandet att göra. Det hade aldrig varit möjligt för något år sedan..

      Radera