söndag 14 juli 2013

Andra dagen på semestern

Vi åkte ut ur sommarheta Stockholm igår eftermiddag. Som jag har längtat! Nu är vi ute på landet och såhär andra dagen på semestern lyser det härliga vädret med sin frånvaro. Men utmärkt skrivarväder bjuds det på.

Nu är det bara jag, datorn, regnet, havet och pojkvännens föräldrar som stökar runt. Har redan försäkrat mig om att dom inte behöver hjälp i stökandet. Gustav kunde sköta allt jobb tyckte dom. Bra för mig! Och bra för Gustav, han blir så rastlös annars.

Redigerandet har gått helt ok hittills idag. Sade till min kompis i början av sommaren att det här skulle bli sommaren då jag mestadels av tiden skulle ha på mig tunikor, skriva och dricka rödvin. Och ha solblekt hår (mycket viktigt).. Dagens outfit är istället hämtad ur pojkvännens landet-garderob: urtvättade chinosshorts med x antal år på nacken och en stickad Tommy Hilfiger-tröja med amerikanska flaggan på. Det solblekta håret är uppsamlat i en knut (läs: skatbo) som hängt med hela natten.  Och så har jag druckit kaffe. Nu på eftermiddagen kom jag på att jag inte har borstat tänderna på hela dagen. Jaja, jag får väl glamma till dekadensen lite med en tunika och rödvin till kvällen. Om jag orkar.

Och skrivandet går som på räls (typ).

3 kommentarer:

  1. Det låter helt perfekt!!! Fortsätt så.

    SvaraRadera
  2. Underbart! Det är så härligt med sommar.

    SvaraRadera
  3. Superbt. Redigering, skatbo och småningom rödvin. Låter hur fint som helst.

    SvaraRadera