tisdag 2 juli 2013

Nytt mål

Nytt mål och ny strategi. Ska jobba med manuset som attans de här två sista veckorna innan semestern. Sedan ska nya "råmanuset" vara på plats. Sedan blir det finjusteringar av för hela slanten. Tre veckor ledigt har jag och vi har precis bestämt att vi blir kvar här hemma i Sverige hela semestern. Känns faktiskt skönt, då har jag i princip tre veckor att gotta mig med skrivning, måste kanske förstås umgås lite med pojkvännen men jag måste prioritera det här manuset nu. Jag vill ju bli klar!

Tänker att den här omgången får de stora utestående delarna falla på plats. Andra redigeringsomgången blir det lite mer att fylla på med detaljer, fila på språket och stämningen. Tredje omgången riktiga finjusteringar. Fjärde omgången, ja... det återstår att se. Jag har ju aldrig skrivit klart ett manus förut så jag har ju ingen aning om hur sjutton man blir klar. Känns så långt, långt borta nu.

3 kommentarer:

  1. Heja dej! Du ska se att det går fint, alla omgångarna.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du verkar klara dig fin-fint med ditt första manus.
    Heja, heja!

    SvaraRadera
  3. På tre semesterveckor hinner du nog med en hel del. Får man bara sammanhängande skrivtid så brukar det ju flyta på. Lycka till och trevlig skrivsemester!

    SvaraRadera