måndag 18 februari 2013

Karaktärer

När man läser runt på diverse skrivarbloggar får jag intrycket av att alla har väldigt intressanta karaktärer i sin story som är uttänkta redan från början. Karaktärer med djupgående och mångfacetterade personligheter och som så att säga utgör berättelsen. Ju mer jag läser bloggar desto mer inser jag hur trista mina karaktärer är. Det är något jag egentligen har tänkt rätta till under resans gång.. Visst, jag har alltid haft någon slags tanke om hur de är och vad i deras personlighet som gör att vissa saker händer och andra saker inte händer - de har sin historia som förklarar agerande och annat. Samtidigt är jag inte särskilt förtjust i någon av mina karaktärer…Vilket är hemskt. Börjar bli mer och mer orolig över att de kommer fortsätta att vara såhär platta och att jag aldrig kommer lyckas blåsa liv i dem och då återstår inte särskilt mycket av min historia tyvärr.

Fy… nu blev jag deppig..

2 kommentarer:

  1. Nå. Inte var mina karaktärer så där särdeles kul heller innan jag började förstå mej på dem. Alltså helt enkelt funderade på varför de var som de var. Bli inte deppig utan tänk det mer som att det är nåt du kanske inte vet om dem ännu. Vissa karaktärer, tycker jag, är lite snåriga för de tiger om sina personligheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det kanske ligger något i det. Ska försöka tänka så. Just nu känns det bara som att en del av dom är ganska så intetsägande. Men, men.. det kanske tar sig :)

      Radera