onsdag 13 februari 2013

Inspiration!!


Saker/personer som inspirerar mig (och mitt skrivande) just nu:

Tumblr Startade ett Tumblr-konto för att få lite mode-inspo – älskar ju outfit-bilder, ger så himla bra idéer. Använder bara feeden i min Tumblr för att kolla vad de jag följer har lagt upp. Har nu insett att jag verkar följa väldigt många yngre tjejer, för det är en hel del bilder på pubertala killar med krulligt hår men också en hel del ångestladdade one-liners och vackra bilder sådär som känns väldigt tonårs-ångestfylltladdat men på ett inspirerande sätt. Det kan vara bilder på en kaffekopp med skummad mjölk. En bild från ett hotellrum med fladdrande gardiner och eiffeltornet i bakgrunden. Eller någon text i stil med ”Devote yourself to an idea. Make it happen.” Eller bara en bild med trevlig New York-setting, älskar New York-settings…

Får så bra känsla av Tumblr-bilderna…

Denise Rudbergs blogg – Hon lever verkligen det livet jag vill leva. Tajta skrivar-deadlines varvat med träning, frukostdejter på Fabrique, mys med barn och kompisar, härliga middagar med rödvin. Om ändå jag finge vara Denise Rudberg. Bara för en dag…

Lana del Rey – Hennes musik gör mig alltid skrivsugen. Så fort introt till Born to die sätter igång vill jag bara att det ska regna ute så att jag får krypa upp i soffan med datorn.

Bokhandlar – Är så mysigt att gå runt där och se alla böcker och klämma på pärmarna och läsa bakside-texten. Det är något med bokhandlar. Det ger liksom lite mys-stämning och så känner man ännu mer att man vill skriva något som en dag hamnar där i någon av hyllorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar