söndag 17 februari 2013

Åh ljuvliga söndag...

En söndag med nada inbokat. Ljuvligt. Egentligen skulle det ha varit brunch på stan med pojkvännens vänner och efterföljande fika med föräldrarna men stackarn insjuknade hastigt i maginfluensa igår kväll vilket satte stopp för planerna. Så idag är det en helt tom dag i kalendern. Händer ju typ aldrig och jag ska grotta ned mig i skrivandet.

Såg det här inlägget om dialoger på Ann Ljungbergs blogg, bra tips. Ska ta det med mig det nu när jag ska sätta mig ned och skriva en dialog mellan huvudpersonerna som är himla viktig för storyn...

Ska kanske också ta och läsa litegrann. Har precis börjat på Mörk jord av Belinda Bauer som jag har hört så mycket gott om. Gillar settingen för romanen, lerigt, grått kustlandskap i England. Spänningsruggigt mys när det är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar