onsdag 29 maj 2013

När det regnar..

Pojkvännen sover, det är mörkt ute och regnet smattrar mot rutan. Det är alltså upplagt för redigering. Jag är galet trött men kände att jag riktigt kom i redigerarstämning nu. Vanligtvis brukar jag ha på musik eller kanske tv:n i bakgrunden men det finns verkligen inget bättre ljud för skrivande än regn.

Idag varvades redigerandet med storstädning och afternoon tea på självaste Grand Hotel med min lilla mor (mors dag-present). Imorn fortsätter skrivarlyx-semestern med frukost på Berns, fika med Johanna för att spana in lite kvarter på Mariaberget till vårt manus och sen redigering. Såklart.

Bjuder på lite vackra ord av den store poeten och kompositören Jocke Berg. Måste bara säga att det var en skam att ingen av Jocke Bergs texter, INGEN av kents låtar blev utvald av juryn till finalist i Babels och PSL:s Bästa musiklyriken. Jag är arg. Och upprörd.



Nattinatt!

8 kommentarer:

  1. Åh, jag älskar också ljudet av smatter mot fönsterrutan. iaf när man är inne och inte planerar att gå ut/göra ngt speciellt. Jag har tom en app på mobilen som skapar regnljud som jag kan somna till. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske man skulle pröva, är ju helt otroligt härligt att somna till regnljud...

      Radera
  2. Ja regn är fint. Gillar regn. Både att lyssna på och att gå ut i. Alltså på sommaren. Såna där kalla höstregn kan ju bli lite långrandiga.

    Fast här hos mig är det solsken, igår också. Mycket trevligt det med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, sol ger energi. Och regn ger lugn. Lika delar av båda är bäst :)

      Radera
  3. Det finns inga dåliga väder när man är författare! Sol=ute regn=inne och skriva med gott samvete! Åska gillar jag också, det skapar stämning när man skriver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, åska och mörker är härligt, då blir det väldigt mycket stämning :)

      Radera
  4. Åh, kan bara hålla med. Både om regnet och Jocke Berg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För övrigt är ju regn och Jocke Berg en oslagbar kombination ;)

      Radera