måndag 3 juni 2013

Utmattad

Det gick bra i lördags! Var helt slut efteråt men lyckades ändå ta mig iväg på 30-årsgalej på kvällen. Och idag var det första dagen på nya jobbet och nu är jag om möjligt ännu mer utmattad. Mycket nya intryck och mycket att lära. Dessutom har jag stapplat fram i korridorerna på rundvandring och stelheten tar lite på krafterna. Men tänkte mig ett litet redigerarpass nu. Har inte jobbat med manuset sen i fredags morse så det blir intressant att se hur det  känns nu.

Mia skrev ett intressant inlägg om hur hon fick till den rätta småstadskänslan i sitt manus. Så jag tänkte göra som hon och har bokat in en liten intervju med min syssling som är uppväxt i orten där min roman utspelar sig. Nu bor hon en bit utanför men hon har väl kvar samma känsla tänker jag ;).

Trevlig skrivarkväll allihop!!

1 kommentar:

  1. Vad kul att du blev inspirerad av det! Hoppas du får en bra intervju med de där detaljerna som ger känslan.

    SvaraRadera